הינך נמצא כאן

65 מיליון חבילות הגיעו ב-2018 - איזו עיר שיאנית ההזמנות?
כתב:

תאריך:14.01.19
MAIL
מדובר בעלייה של 7 אחוזים בכמות ההזמנות בהשוואה לשנת 2017. שיאניות ההזמנות לנפש: רמת גן, פתח תקווה וגבעתיים. עלי אקספרס ואיביי מובילים בראש טבלת האתרים הפופולריים על הישראלים

כמה חבילות קיבלנו השנה בדואר? לפי נתונים שפרסמה חברת דואר ישראל, הישראלים הזמינו יותר מ-65 מיליון חבילות במשקל של 14,100 טון, מול 61 מיליון חבילות מחו"ל שנמסרו ב-2017 - עלייה של 7 אחוזים. האתרים מהם הזמנו הכי הרבה חבילות הם עלי אקספרס ואיביי, ואחריהם אמאזון, נקסט, אסוס, Geek Buying ו-Gear Best.

עלי אקספרס הוא האתר המוביל בהזמנות, כאשר 50% מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות הן סין, בריטניה וארה"ב.

שלוש הערים בהן הוזמנו הכי הרבה חבילות השנה הן רמת גן, שתופסת את המקום הראשון, פתח תקווה וגבעתיים. במקום הרביעי נמצאת נהריה ומיד אחריה באר-שבע. ראשון לציון, שלפני כשנתיים תפסה את המקום הראשון - ירדה למקום השישי. תל אביב תופסת את המקום ה-12, ואת הרשימה סוגרת ירושלים במקום ה-20.

דירוג הערים שמזמינות הכי הרבה בישראל

בשנה שעברה תפסה את המקום הראשון כרמיאל, שלא נכנסה השנה לרשימה. כמו כן, תל אביב ממשיכה להוביל כמותית עם מעל 5 מיליון חבילות שהזמינו תושביה בשנת 2018, ואחריה ירושלים וחיפה. רחוב העצמאות ורחוב הציונות באשדוד הם הרחובות בהם הזומנו הכי הרבה חבילות בשנה החולפת. במקום השלישי נמצא רחוב הר הצופים ברחובות, במקום הרביעי ז'בוטינסקי ברמת גן. את העשירייה סוגר רחוב יגאל אלון בת"א.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, התייחס לנתונים ומסר כי: "עולם הסחר המקוון בישראל עשה קפיצת מדרגה נוספת השנה. הישראלים אימצו את הכלכלה הדיגיטלית ושינו את הרגלי הצריכה שלהם, כאשר הצרכן הישראלי כיום נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו".

הרחובות המובילים בהזמנת חבילות בישראל

בחודש ספטמבר 2017 השיקה דואר ישראל באופן רשמי את מרכז הסחר המקוון לחבילות באזור התעשייה במודיעין, במטרה להתמודד עם כמות החבילות הגדולה שאנחנו מזמינים מחו"ל. שיא ההזמנות היה כמובן בחודש נובמבר, בבלאק-פריידי ויום הרווקים.

 

לפי נתוני ועדת הכלכלה רק כ-6,000 חבילות לא הגיעו ליעדן והוחזרו לשולח. לפני כחודשיים פרסמנו כאן ב-next תלונות רבות של ישראלים על עיכובים, חבילות שלא מגיעות, וגם כאלה שהוחזרו לחו"ל, ככל הנראה בעקבות תקלה במערכת שליחת המסרונים בחודשים אוגוסט וספטמבר. בדואר מסרו כי הם דוחים את הטענות, וכי היה מדובר בתקלות נקודתיות והן טופלו מול הלקוחות.