הינך נמצא כאן

טור דעה: האם עידן התוכן החינמי נגמר? הסימנים מראים שכן
כתב:אלרואי מרום

תאריך:22.04.19
נטפליקס
במטרה לשמור על המשתמשים באמצעות תוכן איכותי ובמקביל להגדיל את שורת הרווח, על הפבלישרים לאמץ טכנולוגיות מתקדמות.

היום כבר ברור שאנחנו מוכנים לשלם עבור תכנים דיגיטליים איכותיים. מספיק להסתכל על הצמיחה העקבית במספר המנויים בתשלום של נטפליקס כדי להבין עד כמה אנחנו מוכנים לכך.


מספר מנויי נטפליקס 2012-2018. מקור: https://www.statista.com/chart/10311/netflix-subscriptions-usa-internati...

מגמת התשלום עבור תוכן איכותי מתפרסת גם מעבר לתכנים בידוריים כמו נטפליקס, ספוטיפיי או אפל מיוזיק ומתחזקת גם בעולמות התוכן והחדשות. בזמן שאנו מנסים לנווט בין ניוז אמיתי לבין פייק ניוז, אנחנו גם מוכנים לשלם עבור הניוז שאנו צורכים. ה New York Times, מי שהיה החלוץ במכירת מנויים לתכני האתר שלו, הינו דוגמה לכך כשהוא מציג גידול עקבי במספר המנויים המשלמים.


מנויי ניו יורק טיימס דיגיטל 2014-2018. מקור https://www.statista.com/statistics/315041/new-york-times-company-digita...

התפתחות זו מפיחה רוח חיים אצל הפבלישרים אשר מבקשים לאמץ מודל עסקי שיאפשר להם למקסם את ההכנסות מהתכנים שהם מספקים למשתמשים.

אז איך הפבלישרים יכולים לגרום למשתמשים להקליד את מספר כרטיס האשראי שלהם בתמורה לתכנים? התוכן הוא המלך, את זה כבר מזמן אמרו. אבל במטרה לספק את התכנים האיכותיים והמתאימים ביותר למשתמשים עליהם להתבסס על תשתיות טכנולוגיות ומערכות ניהול תוכן מתקדמות, אשר יספקו הן למשתמשים והן לפבלישרים את הפרמטרים הבאים:

חוויית משתמש מעולה – חווית שימוש מעולה הינה משמעותית ביצירת הקשר עם המשתמשים, הרצון והצורך שלהם להמשיך ולצרוך את התכנים, החל מהתכנים הניתנים ללא תשלום ועד התכנים בתשלום. מערכת ניהול תוכן מתקדמת, כדוגמת מערכת ניהול התוכן של פייסבוק, צריכה לספק מתן חוויית שימוש מהדרגה הראשונה.

אופטימיזציה לפרסונליזציה – יצירת אופטימיזציה ליכולות התאמה אישית של התכנים באמצעות שילוב של הגדרת צריכה על פי סוג הפרסונה וזהות המשתמש,  ההקשר הנוכחי שלו (מה אנו יודעים על צרכן התוכן, האם כרגע בתנועה, דרך איזה מכשיר הוא גולש וכו') ומערכות למידה שעשויות לחזות התאמה של התכנים להעדפות המשתמש, כאשר כל משתמש נהנה מתצוגה מותאמת אישית המאפשרת לו מיקסום צריכת התוכן. כפי שחברות התוכן הגדולות, פייסבוק וגוגל הצליחו לבצע התאמה מרשימה בין מפרסם ומסר לבין סגמנט צר ומוגדר של קהל מטרה, גם הפאבלישר המודרני יירצה להתאים את התוכן לקהל המטרה.

סיווג תוכן לקהלים שונים, הרשאות תוכן – הצגת תוכן לפי הרשאה באופן "שקוף" למשתמש, ללא שימוש בהודעות מסוג "אינך רשאי לצפות בתוכן זה". כך לדוגמה תוכן למבוגרים לא יוצג בשום פנים ואופן לילדים, כל זאת מבלי שהמשתמש הסופי ידע כי קיים תוכן שאינו מוצג בפניו.

בזמן שאנו מנסים לנווט בין ניוז אמיתי לבין פייק ניוז, אנחנו גם מוכנים לשלם עבור הניוז שאנו צורכים

הנגשת תוכן באמצעים אינפוגרפיים – במקרים רבים, יש צורך להציג תוכן בהקשר מסוים, כגון הצגת תוכן מבוסס מקום על פני מפה או תוכן תלוי זמן על פני ציר זמן. כדי לסייע להציג מידע בתצוגה חזותית, המערכת חייבת לכלול רכיבים אינפוגרפיים.

חיפוש מתקדם – מערכת ניהול התוכן חייבת לספק תוצאות חיפוש, תוך הבנה של שאילתת חיפוש סמנטית והצגת תכנים מסוגים שונים, כולל תכנים אינפוגרפיים, במהירות גבוהה ובהתאמה מירבית למשתמש.

תמיכה בכל סוגי התכנים – מאמרים כתובים, וידאו, פודקאסטים, אינפוגרפיקה, תמונות. כולל אפשרות לתזמן את הכתבות והכותרות בהתאמה לכל משתמש.

דע את המשתמש, צור שביעות רצון מתמשכת – "לחוש" את המשתמש באופן ישיר על ידי קבלת משוב באופן רציף על שביעות הרצון שלו, זאת באמצעות איסוף מידע רציף על ההתנהגות שלו ופילוח מגמות.  התממשקות של מערכת ניהול התוכן עם מערכות איסוף נתונים והתנהגויות כגון מערכות אנליטיקה ובינה עסקית כל זאת תוך שמירה על פרטיות המנוי ועמידה ברגולציה פנימית וחיצונית.

הנגשת התוכן באופן אינטואיטיבי – החל מחיבור המשתמש ועד שליפת תוכן ושיתוף בקלות ויצירת חווית פרסונה ייחודית, זאת באמצעות שימוש ב (API (Application Programming Interface המאפשר למערכת ניהול התוכן להתחבר לשירותים משלימים, לייצא/לייבא מידע ולבצע פעולות באמצעות ממשק מאובטח.

No Code – היכולת ליצור עולמות תוכן ע"י הפבלישרים הינה קריטית ומאפשרת ליצור סקירות של נושאים באופן רחב, המורכבים מרכיבים מגוונים ושונים. לכן הפבלישרים זקוקים למערכת ניהול תוכן NO/Low code ורכיבים (קומפוננטות) שתספק להם עצמאות תפעולית. מערכת כזו מאפשרת הן גישה לרכיבי תוכן מוכנים מתוך ספרייה גדולה של רכיבים והן יצירת תבניות נוספות, והיא מעניקה להם את היכולת לייצר עולמות תוכן מורכבים באמצעות העכבר והתאמת המוצר הטוב ביותר למשתמשים בזמן קצר יותר.

המאמר המקורי פורסם בבלוג של לינווייט המפתחת את republish, מערכת ניהול תוכן פרימיום לארגונים ובעלי אתרים בטכנולוגיית No Code